Tuesday, May 24, 2011

Ceritera Kereta

Hari tu ada terbaca kat blog keretamayat pasal apa yang di beli dengan gaji pertama, ingat nak beri komen kat situ tapi malas pulak, so nak cerita sikit kat sini pasal pengalaman sendiri. Masa mula2 kerja dulu, aku lambat buat medical check up, so lepas kerja 4 bulan baru dapat gaji, masa tu dok dengan parents, so takde masaalah sangat, pergi dan balik kerja dengan sister. Dapat 4 bulan gaji, buat bayar deposit beli kereta, 2nd hand je, kereta Charade Aura RM 26,000.00, murah je , walaupun 2nd. hand 2 tahun dah, tapi macam kereta baru,  sebab tuanpunya yang dulu tu sangat cermat orangnya, tapi bila dah dapat kat aku, biasalah aku ni lasak sikit. Tapi, lama betul aku pakai kereta tu , 10 tahun, bila jual harganya cuma RM 4,000 je, bila fikir2 balik, sayang pulak jual, patut simpan je buat kenang-kenangan, kereta tu banyak jasanya padaku, dan banyak juga kena speed track masa dok kerja di Terengganu dulu, ulang alik balik kampung masa weekend.

Sejak kahwin, macam2 kereta pulak drive sebab hubby suka tukar2 kereta, biasalah orang lelaki kan, Vios, Myvi, Wish, Merc C200, City dan terbaru Accord, aku ni tak minat kereta besar2, suka yang kecil je, senang parking especially masa gi bandar sebab tau aje lah traffic kat KB sekarang ni heavy betul.  Aku minat Jazz sebenarnya, tengoklah kalau ada rezeki lebih.............. Tapi kereta besar kena ada, nak travel jauh more safety, biasa pergi kursus kat luar , kami drive sebab bawa si kecil sekali, gilir2 dengan hubby.

No comments:

Post a Comment