Thursday, September 29, 2011

Kelahiran bahagian 1

Alhamdulillah semua dah selamat. Nak story sikit pasal kelahiran baby. Sebenarnya due 22hb lagi tapi cuma ada irregular contraction on & off, so 25hb jumpa Dr utk check, then pukul 1 pm tu dah mula sakit, aku bertahan lagi, tak nak gi hospital awal sangat, takut lambat lagi nak bersalin, lepas Magrib baru aku pergi, hubby masih dalam khuruj 3 hari, so drive sendiri gi hospital dalam keadaan yg sakit tu, sempat lagi singgah kedai 7-11 beli roti dan air, he he he, actually hubby dah pesan suruh call kalau nak gi hospital, tapi sebab masih boleh tahan sakit, lagi pun rumahku ke hospital dekat je, kalau malam takde traffic tak sampai 10 min drive. Semua orang pun terkejut bila dapat tahu aku drive sendiri. Si kecil petang2 lagi dah minta tolong anak saudara bawa balik rumah dia dengan ibuku. Lepas Isyak baru call hubby cakap dah ada kat bilik bersalin, dia tak marahlah sebab aku tengah sakit. Dr check os baru 1 cm, so kena masuk wad dulu tapi lepas tu sakit makin kuat tak tahan sangat sampai menjerit2 kat wad, terpaksa panggil Dr dua kali minta nak operate sebab tak tahan sangat, tapi takde alasan yg kukuh sebenarnya mana boleh operate gitu je, so dia check sekalijam 11 tu, dah 3 cm, hantar semula ke bilik bersalin tapi aku memang tak berhenti2 menjerit sebab tersangar2 sakit, lebih teruk dari yang pertama dulu padahal yg dulu kena induce sepatutnya lebih sakit, nurse semua pun pelik kenapa aku sakit sangat2 padahal jalan baru buka 3 cm. Dr nak bagi epidural ubat tahan sakit tapi pukul 4 pagi baru dapat buat sebaba Dr bius yg buat tu sibuk sangat, biasa dia orang pun tak buat epidural pagi2 buta tapi sebab special case kena buat juga, he he he. Lepas dapat epidural tu, barulah lega, suruh hubby balik tidur jap before Subuh, lepas Subuh hubby datang semula sebab sakit dah mula balik, then check pukul 9 pagi masih 3 cm, Dr bagi ubat sikit untuk kuatkan contraction, pukul 11 check, takde progress, so takde jalan lain terpaksa operate juga. Masa tu sedih sangat2 sebab aku nak bersalin biasa, dah ada pengalaman operate dulu, sakit lama lebih dari bersalin normal tapi nak buat camna semua tu dah ada dalam perancangan Yang Maha Esa, kita ta boleh nk menolak takdir, oops baby dah bangun, nanti sambung bahagian 2,

No comments:

Post a Comment